Get Adobe Flash player

Nyheder

Kalender

 

15 - 22/7

Venølejr

Sted: Venø

 

18 - 20/8

Venskabstræf

Sted: Lintorp

Arrangør: Parafun

 

26/8 - 2/9

Nordic Open & DM PG

Sted: Tolmin, Slovenien

 

Torsdag 24/8

Teori PP2 og PP3

Aerodynamik

 

Torsdag 31/8

Teori PP2 og PP3

Meteorologi

 

Torsdag 7/9

Teori PP2 og PP3

Love & regler

 

Torsdag 14/9

Teori PP2 og PP3

MYB, Menneskelig Ydeevne og Begrænsninger

 

Torsdag 21/9

Teori PP2 og PP3

Materialelære

 

Torsdag 28/9

Teori PP2 og PP3

Praktisk flyvning

Vedtægter

 

 

 

Vedtægter for Valhalla77

 

 

 

§ 1 Navn & hjemsted

 

  1. Klubbens navn er : Valhalla77

  2. Klubben har hjemsted på Avedøre Flyveplads, Hangar 4, Gammel Køge Landevej 580, 2660 Brøndby Strand

 

Formål: Klubbens fremmeste formål er at uddanne Paraglider piloter til Parapro trin 2 ved undervejs at tilbyde et intensivt skolingsforløb på 7-10 dage, fortrinsvis i Frankrig.

Dernæst har klubben til formål at videreuddanne Paraglider piloter til de øvrige trin på Parapro skalaen, samt at tilbyde et godt socialt klubliv, med aktive medlemmer.

 

Organisation: Valhalla Paragliding er medlem af DHPU, og dermed Dansk Idrætsforbund

 

Medlemskab: Som medlem kan optages enhver, der er fyldt 15 år, da dette er aldersgrænsen for påbegyndelse af skoling til Paraglider certifikat.

Medlemmerne er forpligtet til at overholde foreningens vedtægt, og leve op til foreningens formålsbestemmelse.

 

Indmeldelse: Indmeldelse skal ske skriftligt til foreningens kasserer. For medlemmer under 18 år skal underskrives af forældre eller værge.

 

Udmeldelse skal ske skriftligt til kassereren med en måneds varsel til udgangen af en kontingentperiode. I forbindelse med udmeldelse skal medlemmets eventuelle økonomiske mellemværender med foreningen afvikles.

 

§ 2 Generalforsamling

  1. Generalforsamlingen er foreningens øverste myndighed i alle anliggender.

  2. Adgang til generalforsamlingen har alle foreningens medlemmer.

  3. Stemmeret har alle medlemmer, som ikke er i kontingentrestance.

  4. Der kan kun stemmes ved personligt fremmøde.

  5. Generalforsamling afholdes en gang om året i perioden fra d. 1. januar til den 31. marts.

  6. Indkaldelse til generalforsamling skal ske med minimum 4 ugers varsel. Indkaldelse sker via e-mail, og ved opslag på klubbens hjemmeside.

  7. En rettidig indvarslet generalforsamling er beslutningsdygtig uanset de fremmødtes antal.

  8. Alle forslag der ønskes behandlet på generalforsamlingen, skal være indsendt skriftligt til Formanden senest 2 uger før generalforsamlingen. Er der indkommet forslag, fremsendes disse til medlemmerne sammen med dagsorden og det reviderede regnskab, sådan at dette er medlemmerne i hænde senest en uge før generalforsamlingen.

  9. Alle forslag kan vedtages med simpelt flertal. Dette gælder også vedtægtsændringer.

  10. På generalforsamlingen vælges der en formand, og 4 bestyrelsesmedlemmer.

  11. På generalforsamlingen vælges der kasserer og revisor.

  12. Forud for det årlige repræsentantskabsmøde eller et evt. ekstraordinært repræsentantskabsmøde i DHPU, indkalder klubben til et møde, hvor den fra DHPU modtagne indkaldelse og evt. forslag til afstemning forelægges medlemmerne til gennemgang og behandling. Såfremt der på mødet findes et flertal for, at der sendes (en) repræsentant (er) til det forestående DHPU repræsentantskabsmøde, vælges repræsentanten (erne), som i øvrigt får rejseudgifterne i forbindelse med DHPU-mødet dækket af klubben.

 

Dagsorden

 

Dagsorden for den ordinære generalforsamling skal mindst omfatte følgende punkter:

 

  1. Valg af dirigent og referent

  2. Formanden aflægger beretning for året

  3. Kassereren aflægger årsregnskab for året

  4. Valg af Formand, og 4 Bestyrelsesmedlemmer.

  5. Valg af kasserer og revisor

  6. Indkomne forslag

  7. Fastlæggelse af kontingent og skolingsgebyr

  8. Eventuelt. Der kan ikke vedtages noget under dette pkt.

 

 

Ekstraordinær Generalforsamling

 

  1. Ekstraordinær generalforsamling kan til enhver tid indkaldes af bestyrelsen og skal indkaldes, når mindst en femtedel af foreningens stemmeberettigede medlemmer skriftligt over for bestyrelsen fremsætter ønske herom med en angivelse af det emne, som ønskes behandlet.

  2. Generalforsamlingen skal afholdes senest fire uger efter begæringens modtagelse. For så vidt angår krav til indkaldelsen, mødets ledelse, afstemning m.m. gælder de samme bestemmelser som for den ordinære generalforsamling.

 

 

Generalforsamlingens ledelse

 

  1. Forhandlingerne på generalforsamlingen ledes af en dirigent, der vælges af generalforsamlingen, og som ikke må være medlem af bestyrelsen.

  2. Beslutninger træffes ved almindeligt flertal.

  3. Afstemning skal foretages skriftligt, såfremt fem medlemmer forlanger det. Ved personvalg dog på forlangende. Der udfærdiges et referat over generalforsamlingens beslutninger. Referatet godkendes og underskrives af dirigenten.

 

 

§ 3 Bestyrelsen

 

  1. Bestyrelsen er foreningens daglige ledelse og repræsenterer foreningen i alle forhold. Bestyrelsen kan nedsætte nødvendige udvalg til varetagelse af løbende eller enkeltstående opgaver. Bestyrelsen konstituerer sig selv, og fastsætter selv sin forretningsorden.

  2. De vedtagne beslutninger og foretagne handlinger forpligter foreningen i henhold til vedtægten.

  3. Bestyrelsen består af en formand, og 4 bestyrelsesmedlemmer, og vælges for ét år ad gangen på den ordinære generalforsamling. Valgbare til bestyrelsen er alle medlemmer, der ikke er i kontingentrestance

  4. Bestyrelsesmøde afholdes efter behov dog minimum én gang årligt.

  5. Indkaldelse til bestyrelsesmøde skal ske med minimum 14 dages varsel.

  6. Bestyrelsesmedlemmerne har i bestyrelsesbeslutninger én stemme hver.

  7. Bestyrelsesbeslutninger kan træffes ved almindeligt flertal.

 

§ 4 Instruktører

 

  1. De instruktører og hjælpeinstruktører, der medvirker ved skoling, kan få godtgørelse i forbindelse med deres virke. Størrelsen af godtgørelsen fastsættes af bestyrelsen.

  2. Chefinstruktøren varetager klubbens administrationen af certifikater i henhold til DHPU´s regler.

  

§ 5 Kontingent, skolingsgebyr, økonomi & regnskab

 

  1. Kontingent og skolingsgebyr fastsættes af Generalforsamlingen

  2. Kontingent betales i tidsrummet fra den 15. november til den 15. december, året før.

  3. Klubbens økonomi varetages af bestyrelsen.

  4. Regnskabsåret går fra 1. januar til 31. december.

  5. Regnskabet skal underskrives af Kassereren og den eksterne revisor.

  6. Den eksterne revisor skal revidere og godkende regnskabet.

  7. Valhalla Paragliding må ikke stifte gæld.

8.

Såfremt et medlem ikke indbetaler kontingent rettidigt, kan kassereren, efter at have
udsendt en rykker til medlemmet med yderligere 14 dages betalingsfrist, vælge at
udmelde medlemmet administrativt.

  

§ 6 Tegningsreglder og hæftelse

 

  1. Klubben tegnes af følgende hver for sig:

    • - Formanden i klubben sammen med kassereren i klubben.
    • - 3 bestyrelsesmedlemmer i klubben.
  2. Ved køb, salg og pantsætning af fast ejendom tegnes foreningen af den samlede bestyrelse.
  1. Bestyrelsen kan godkende, at formand og kasserer kan råde over betalingskort og netbank til foreningens bankkonti hver for sig.

  2. Der påhvilker ikke foreningens medlemmer nogen personlig hæftelse for de forpligtelser, der påhviler foreningen.

 

 

§ 7 Udelukkelse og eksklusion

 

  1. Et medlem kan udelukkes midlertidigt eller permanent (eksklusion), såfremt vedkommende handler til skade for klubben, ved eksempelvis at udvise dårlig ”airmanship”, behandle klubbens ejendom og udstyr på en groft uforsvarlig måde, eller såfremt vedkommende ikke opfylder sine medlemsforpligtelser.

  2. I sager om udelukkelse har medlemmet krav på at blive hørt, inden bestyrelsen træffer sin afgørelse.

  3. I sager om eksklusion har medlemmet desuden krav på, at sagen afgøres på førstkommende generalforsamling, og at sagen sættes på dagsordenen som et særligt punkt.

  4. En generalforsamlings beslutning om eksklusion kræver samme majoritet som ved ændring af foreningens vedtægt.

 

 

§ 8 Opløsning af klubben

 

  1. Opløsning af klubben kan kun vedtages på en generalforsamling.

  2. Til dette kræves, at mindst halvdelen af klubbens stemmeberettigede medlemmer er til stede, og at 3/4 af de afgivne stemmer er for forslaget.

  3. Ved opløsning overgår klubbens aktiver til DHPU